Landing page
Nieprzypadkowo nazwa sugeruje, że jest to miejsce, w którym lądujesz, inaczej strona docelowa. Zazwyczaj strona internetowa typu landing page wyświetla się użytkownikowi w wyniku interakcji z jakąś formą kampanii reklamowej — linków sponsorowanych Google AdWords, newslettera, mailingu czy też bannera wyświetlonego w innym serwisie.
Landing page to strona internetowa, zazwyczaj (choć nie zawsze) mająca prostą architekturę, ograniczającą się do jednego adresu (nie posiada podstron).
Podstawowym celem stron internetowych typu landing page jest skuteczne pozyskiwanie kontaktów biznesowych (tzw. leadów), ponieważ jej budowa oraz zawartość sprawiają, że odbiorca skupia się na realizacji jednego zadania, a treść nie posiada dodatkowych elementów rozpraszających.
Landing page przydaje się więc jako element złożonych działań marketingowych. Ze względu na pełnioną funkcję, długość życia strony typu landing page jest zazwyczaj ograniczona do czasu trwania kampanii i po opublikowaniu nie podlega wielu zmianom.
Firmowa strona internetowa również może pełnić funkcję landing page — na przykład dzięki obecności systemu zarządzania treścią, który umożliwi przygotowanie i opublikowanie unikatowej podstrony, pozbawionej domyślnego menu oraz stopki integrujących landing page ze strukturą strony bazowej.